Ga terug   Kif Kif Forum > Levensbeschouwing

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 16 December 2009, 07:30
aero aero is offline
Senior Member

Standaard Interview met ramadan

hey,

hoewel ik niet echt een fan ben van ramadan, vond ik dit toch een interessant interview... ik ben dan wel niet akkoord met alles, het lijkt me toch dat al die stemmen die ramadan zien als een verdoken fundi het mis hebben?

of zie ik iets over het hoofd?

http://www.kifkif.be/page?&orl=1&ssn...stiek&are=2461
Met citaat reageren
Oud 21 December 2009, 20:03
fjanssens fjanssens is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aero Bekijk bericht
hey,

hoewel ik niet echt een fan ben van ramadan, vond ik dit toch een interessant interview... ik ben dan wel niet akkoord met alles, het lijkt me toch dat al die stemmen die ramadan zien als een verdoken fundi het mis hebben?

of zie ik iets over het hoofd?

http://www.kifkif.be/page?&orl=1&ssn...stiek&are=2461
Nee ik denk dat hij een interssante visie heeft op Islam in een moderne wereld.
Alleen al het feit dat hij ex-moslims evenwaardig beschouwt aan moslims maakt hem tot een zeer lovenswaardige moslim.
Met citaat reageren
Oud 1 January 2010, 06:42
Jannatan Jannatan is offline
Junior Member

Standaard

Hey kifkiffer's

Hoe gaat het met jullie allemaal? amai het is een tijdje geleden dat ik hier nog op de forum was geweest...
Ik ben een beetje vastgeroest, maar daar zal wel wat verandering in komen, hihi...

bon, over Tariq Ramadan. Zijn doel is eigenlijk om een soort eenheid te creëren onder de moslims. Dus tss de sjiieten, soennieten en nog andere stromingen. Hij zei zelf ooit dat dit voor hem een uitdaging was om zoiets te kunnen realiseren.
Tis wel geen gemakkelijke opgave...

Ik heb ook gelezen in interview over de 'zichtbare kenmerken van de Islam ( minaretten, hoofddoek etc..) dat voor de meeste europeanen beschouwd wordt als een ' arrogantie'... Ik denk dat de europeanen ze eerder zien als een 'bedreiging'... In het Westen heerst er een islamfobie en in de moslimwereld heerst er een Westenfobie...

tja, das mijn mening...

(ps: solly indien jullier er foutjes zien in mijn tekst..)
Dit kon niet nog mooier gezegd worden... wees voorzichtig wanneer je een vrouw aan het huilen brengt want Allah (swt) telt haar tranen... de vrouw is gemaakt van de rib van de man: niet van het been om getrapt te worden, niet van het hoofd om hoger te staan maar van de zij om gelijk te blijven, onder de arm om beschermd te worden en naast het hart om geliefd te worden...

Laatst gewijzigd door Jannatan; 1 January 2010 om 06:45
Met citaat reageren
Oud 4 January 2010, 11:18
aero aero is offline
Senior Member

Standaard

hey Jannatan,

welkom! een nieuw forumlid, dat doet deugd hahahahaha, we zijn met weinigen hier!

inderdaad ramadan staat voor een moeilijke opdracht, heel leerrijk vond ik de oplijsting van al zijn criticasters in zijn boekje jihad van vertrouwen. en die komen duidelijk uit alle richtingen!

moedig man, die we te weinig zelf aan het woord horen!

grtz en een gelukkig nieuwjaar!
Met citaat reageren
Oud 4 January 2010, 12:54
antoniobarthes antoniobarthes is offline
Senior Member

Standaard

dag Jannatan,

welkom (terug?)! klopt het, of laat mijn herinnering mij in de steek, maar ben jij ook een oudgediende van het forum?

in iedere geval welcome (back)!
Met citaat reageren
Oud 5 January 2010, 07:38
Junior Member

Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoniobarthes Bekijk bericht
dag Jannatan,

welkom (terug?)! klopt het, of laat mijn herinnering mij in de steek, maar ben jij ook een oudgediende van het forum?

in iedere geval welcome (back)!

Jep klopt.. een tijdje geleden was ik hier een kifkifferfanaat. Kifkif was toen een obsessie voor mij en ik moest me een beetje afkicken, hahah...neen serieus ik denk toen moest de website een grondige schoonmaak ondergaan en sindsdien is het een beetje verloren gegaan...
Maar I'm back!!

thx antonio ge zijt precies hier nog altijd. Hoe gaat het verder met je?

greetz
Dit kon niet nog mooier gezegd worden... wees voorzichtig wanneer je een vrouw aan het huilen brengt want Allah (swt) telt haar tranen... de vrouw is gemaakt van de rib van de man: niet van het been om getrapt te worden, niet van het hoofd om hoger te staan maar van de zij om gelijk te blijven, onder de arm om beschermd te worden en naast het hart om geliefd te worden...
Met citaat reageren
Oud 5 January 2010, 07:34
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aero Bekijk bericht
hey Jannatan,

welkom! een nieuw forumlid, dat doet deugd hahahahaha, we zijn met weinigen hier!

inderdaad ramadan staat voor een moeilijke opdracht, heel leerrijk vond ik de oplijsting van al zijn criticasters in zijn boekje jihad van vertrouwen. en die komen duidelijk uit alle richtingen!

moedig man, die we te weinig zelf aan het woord horen!

grtz en een gelukkig nieuwjaar!

thx thx !!!
Oei hoe komt dat nou? Zijn er hier weinigen die meningen geven ofwa? amai vroeger was dat precies anders... Maar bon ik zal wel terug voor ambiance zorgen, hahaha..

Dat boek over de jihad van vertrouwen ken ik nog ni.. Over wat heeft het in dat boek? Kan het zijn dat over de moslims gaan die geen vertrouwen hebben in henzelf of over iets anders...

Oh hij komt wel genoeg aan het woord hoor.. via Press TV denk ik in Oxford als ik me ni vergis. Daar geeft ie zijn mening over allerlei onderwerpen.

dank u wel en ik wens voor u ook hetzelfde!
greetz
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten